Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Lindevangskolen som uddannelsessted

Kort om Lindevangskolen og velkomst af studerende

1. Kontaktoplysninger og vigtig information

Praktikkoordinatorer: Jon Rex Andersen (jonx1020@frbskole.dk) og Martin Topf (mart522d@frbskole.dk)

Sygemelding til vikartelefonen: 28980750 (Désirée Kokholm-Khan)

Skolens adresse: P.G. Ramms Allé 26, 2000 Frederiksberg

 

2. Skolens kultur og særkende 

Lindevangskolen er en almindelig folkeskole med undervisning på 0.-9. klassetrin, mellem 2 og 4 spor pr trin. Derudover specialklasserække (x-gruppen) fra 0.-6. for elever med specifikke indlæringsvanskeligheder. Skolen er inddelt i fire afdelinger (0.-3, 4.-6., 7.-9. samt x-gruppen).

 

Fakta om skolen og skolens værdigrundlag mm. kan findes på hjemmesiden: https://frb-li.aula.dk/vores-skole/fakta/om-skolen 

 

3. Modtagelse og hverdagen for studerende på skolen

 

a. Velkomst af studerende 

Skolens praktikkoordinatorer introducerer til skolen, og der udleveres skemaer til de studerende. De studerende vises rundt, modtager nøgler til skolen, kobles op på skolens netværk og IT-platforme og har tid til at mødes med deres praktiklærere for at forventningsafstemme og planlægge. 

 

b. Dagligdagen på skolen – deltagelse i alle dele af en lærers opgaver                   

I de studerendes skema er skemalagt både undervisning, forberedelse og møder, så vidt muligt. Vi opfordrer de studerende til at forberede på skolen, så de bliver en del af skolehverdagen. 

 

c. Skolens arbejde med vejledning og trepartssamtaler

For alle studerende er der skemalagt 1-2 lektioner pr uge til vejledning og fælles forberedelse med praktiklæreren/ne, med afsæt i målene for integreret praktik på 1. – 4. årgang og de ni dimensioner i lærerrollen (bilag 2). Vejledningen skal sikre sammenhæng og progression i den studerendes konkrete forløb på skolen og gennem studiet fra førsteårsprøven ved afslutningen af 1. år til professionsprøven ved afslutningen af 4. år. Der indkaldes til trepartssamtale i dialog med KP-underviserne.

 

d. Skolens indstilling til godkendt/ikke godkendt af den studerendes praktik 

Ved bekymring for godkendelse orienteres den studerende samt KP-underviseren hurtigst muligt, og der konkretiseres, hvilke udviklingspunkter, den studerende skal arbejde med.

 

e. Samarbejdet med KP om studerendes forløb på skolen

Dialogen med Kontoret for Skolesamarbejde varetages af praktikkoordinatorerne. Dialogen med den enkelte KP-underviser varetages fortrinsvist af praktiklærerne, med support fra praktikkoordinatorerne ved behov.

 

f. Evaluering og udvikling af studerendes forløb på skolen            

Der laves både kvalitativ og kvantitativ evaluering med de studerende efter hvert forløb, samt kvalitativ evaluering med praktiklærerne.

Dokumenter

Uddannelsesplan for 1. og 2. årgang

Shape Created with Sketch.

Uddannelsesplan for 3. årgang

Shape Created with Sketch.

Uddannelsesplan for 4. årgang

Shape Created with Sketch.