SFO - mobiler og legetøj

Mobiltelefoner og legetøj på SFO Lindetræet

Mobiltelefoner er stor del af alles hverdag, og man må sige, at det er en udvikling, der er kommet for at blive.
Dette gælder for alle børn som går i skole. (1. maj børn har en anden aftale).

Såfremt der står på aftaleskemaet, at børnene selv må gå hjem efter forældre har ringet til deres mobil, er det ok.

• Børnene må gerne have mobil med på Lindetræet.

• Hvis dit barn ringer hjem ang. en konflikt, skal I som forældre sige til jeres barn/børn at de skal henvende sig til en voksen.

• Musik via øresnegl må være inde, men via højtaler så er man uden for.

• De skal vise hensyn til andre, både ved opkald, når de taler og på anden vis bruger mobil. Dette betyder bl.a. at, når den ringer skal børnene gå ud af rummet eller udenfor.

• Man skal have sin mobil på lydløs, når man er på tur – og på enkelte ture kan det ske, at man ikke må medbringe sin mobil.

• Hvis børnenes mobil har kamerafunktion, må de ikke tage billeder af andre personer, uden tilladelse. Sker dette alligevel, er konsekvensen, at medarbejderne konfiskerer telefonen.

• Sidst, men absolut ikke mindst, må mobilen ikke bruges til at sende grove og mobbende SMS’er til andre, optage samtaler eller andre sekvenser, hvor andre personer er indblandet.

Det er på eget ansvar, hvis du medbringer din mobil, og bortkomne telefoner vil ikke blive erstattet af SFO’en.

Personalet forbeholder sig ret til, at inddrage mobilen, hvis det vurderes, at politikken ikke overholdes.

Legetøj

Børnene på SFO Lindetræet må medbringe legetøj hver dag. Såfremt det bliver et problem for børnene eller de andre børn henvender personalet sig til forældrene og tager en snak om det.

Børnene må ikke spille på telefoner, nintendo og lign før efter kl.15,30.

Det er på eget ansvar, hvis du medbringer dit legetøj, og bortkommet legetøj vil ikke blive erstattet af SFO’en.

Venlig hilsen SFO Ledelsen