Overgang fra SFO til Cassiopeia

Overgang fra SFO Lindetræet til Fritids-, Junior- og Ungdomsklubben Cassiopeia

Kære forældre til børn i 3. klasse.

For at sikre en tryg overgang mellem SFO og klub, samarbejder vi med den nærliggende klub Cassiopeia, beliggende på Finsensvej 39 A, 2000 Frederiksberg. Tlf. 3821 1260.

Vi arbejder med, at børnene skal blive mere selvstændige og selvhjulpne, bl.a. skal de selv øve sig i:

• Selv at melde sig til udflugter og de forskellige aktiviteter.

• Kende klokken og selv huske deres ”gå-hjem-tider”.

• Vi stoler på børnene når de kommer og siger, at de skal gå til en bestemt tid og det vil være en stor hjælp, hvis I giver jeres børn tydelig besked om eventuelle aftaler.

Meningen er, at de i løbet af foråret skal kunne mestre ovenstående, da det er den dagligdag de vil møde når de starter i klubben.

Vi ved, at det kan være svært for nogle, at huske de forskellige aftaler og vi hjælper naturligvis gerne, men vil langsomt stille større og større krav til de enkelte børn.

Børnene mødes på kryds og tværs af de 4 klasser, bl.a. på ture til klubben, hvor vi allerede på nuværende tidspunkt arbejder med at få en lidt større kendskab til de tilbud som de vil møde når de starter samt de voksne og den dagligdag som de snart vil blive en del af.

Der er åbent hus i klubberne i uge 2, hvor det vil være muligt for jer – og jeres barn, at se Cassiopeia samt hilse på de voksne som skal tage imod jeres børn.

Umiddelbart inden klubstart afholdes et overleveringsmøde, hvor vi taler om børnegruppens trivsel. Dette sker med de primære pædagoger som har været tilknyttet klassen.

SFO Lindetræet udleverer en tilladelse som I skal underskrive, hvis og såfremt vi må udveksle oplysninger om det enkelte barns generelle trivsel.

Yderligere oplysninger om Cassiopeia kan ses på http://cassiopeia-frederiksberg.dk/index.html

Med venlig hilsen SFO Lindetræet