Dannelse
-
At der arbejdes bevidst med god kommunikation skole/SFO og hjem imellem.
-
At det at være ansat eller barn på Lindevangskolen forudsætter at man er en god rollemodel for andre.
-
At der på alle årgange arbejdes med at udvikle accept af hinandens forskellighed
-
At der bevidst arbejdes med at kvalificere børnene til at kunne begå sig i samfundets forskellige arenaer
-
At der arbejdes ud fra en anerkendende tilgang ved bl.a. klassemøder
Fælles for Lindevang er:
-
At der arbejdes bevidst med demokrati i forhold til barnets formåen
-
At der arbejdes bevidst med at børnene lærer at respektere hinandens synspunkter og holdninger.
-
At børn og medarbejder er velforberedte til den enkelte dag
-
At der afsættes tid til elevrådsarbejdet på alle årgange
Trivsel
-
At der er fokus på gode arbejdsvilkår for børn og medarbejder
-
At der er fokus på arbejdsglæde for børn og medarbejder
-
At skolebestyrelsen deltager aktivt i forældrearrangementer for hele skolen
-
At SFO i majperioden sætter børnenes skoletrivsel i højsæde
-
At der er fokus både i skole og SFO for det enkelte barn glæde ved at være på Lindevangskolen
Fælles for Lindevang er:
-
At der arbejdes bevidst efter anti-mobbe strategien
-
At der på de yngste årgange arbejdes bevidst med klassemøder, sociale kompetencer og medbestemmelse
-
At der på mellemtrin og overbygning arbejdes bevidst med medbestemmelse, demokrati og rummelighed
-
At der fra børnehaveklasse og min. til og med 4/5 klasse er trivselsgrupper med forældre.
-
At der er fællessamling i aula for indskoling, mellemtrin og udskoling efter behov
-
At der holdes fast i nogle tilbagevendende traditioner, f.eks. forårskoncert, motionsdag.
-
At der arbejdes bevidst med god skole på alle årgange
Faglighed
-
At børnene tager medansvar for undervisningen ved at deltage aktivt og ved god forberedelse
-
At ledelsen afsætter tid til uddannelse af medarbejder for at øge deres faglighed i det omfang det er muligt.
-
At der arbejdes i fagteam/værkstedteam og årgangsteam hvor udvikling for det enkelte område sættes i fokus
-
At der arbejdes både med det fag faglige og det kreative for alle klasser
-
At forældre støtter deres barn i at være klar til skole/SFO dagen
-
At SFO arbejder i maj perioden med at gøre børnene klar til skolen
-
At de kreativ fag spiller en vigtig rolle undervisningen
-
At medarbejderne følger godt med fagligt og pædagogisk
Fælles for Lindevang er:
-
At der på alle klassetrin arbejdes med cooperativ learning og læringsstile i forhold til børnenes behov.
-
At vi har handleplaner for enkelte fagområder som dansk og matematik
-
At der arbejdes med at binde teori og praksis sammen
-
At der på årgangen og i SFO arbejdes bevidst med de faglige mål /budget mål som er udstukket af B&U
-
At vi bruger specialundervisningen og tilpasser den til det enkelte barns behov
Fællesskab
-
At skolebestyrelsen aktivt deltage i at skabe rum for fællesskab blandt børn, forældre og medarbejder
-
At medarbejder forsøger at skabe fællesskab på klasse, årgang eller spor for børnene.
-
At forældre støtter barnet i at være en del af fællesskabet
-
At medarbejderne viser medansvar og loyalitet over for de fælles beslutninger.
-
At medarbejderne har medindflydelse på egen arbejdssituation
Fælles for Lindevang er:
-
At skole og SFO laver forskellige aktiviteter enten for alle årgang eller dele af en skolen
-
At der foregår fælles traditioner for hele skolen, for SFO’en og indskoling, mellemtrin og udskoling
-
At forældrene deltager aktivt i samarbejdet
-
At vi afholder flexuger.
Man kan læse i de enkelte klassers årsplan, hvordan der arbejdes med de overstående punkter.