Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Lindevangskolen logo
Mobil menu

Værdigrundlag for Lindevangskolen

 

Dannelse 

  • At der arbejdes bevidst med god kommunikation skole/SFO og hjem imellem. 

  • At det at være ansat eller barn på Lindevangskolen forudsætter at man er en god rollemodel for andre. 

  • At der på alle årgange arbejdes med at udvikle accept af hinandens forskellighed 

  • At der bevidst arbejdes med at kvalificere børnene til at kunne begå sig i samfundets forskellige arenaer  

  •  At der arbejdes ud fra en anerkendende tilgang ved bl.a. klassemøder 

Fælles for Lindevang er: 

  • At der arbejdes bevidst med demokrati i forhold til barnets formåen 

  • At der arbejdes bevidst med at børnene lærer at respektere hinandens synspunkter og holdninger. 

  • At børn og medarbejder er velforberedte til den enkelte dag 

  • At der afsættes tid til elevrådsarbejdet på alle årgange 

Trivsel 

  • At der er fokus på gode arbejdsvilkår for børn og medarbejder 

  • At der er fokus på arbejdsglæde for børn og medarbejder 

  • At skolebestyrelsen deltager aktivt i forældrearrangementer for hele skolen 

  • At SFO i majperioden sætter børnenes skoletrivsel i højsæde 

  • At der er fokus både i skole og SFO for det enkelte barn glæde ved at være på Lindevangskolen 

Fælles for Lindevang er: 

  • At der arbejdes bevidst efter anti-mobbe strategien 

  • At der på de yngste årgange arbejdes bevidst med klassemøder, sociale kompetencer og medbestemmelse 

  • At der på mellemtrin og overbygning arbejdes bevidst med medbestemmelse, demokrati og rummelighed 

  • At der fra børnehaveklasse og min. til og med 4/5 klasse er trivselsgrupper med forældre. 

  • At der er fællessamling i aula for indskoling, mellemtrin og udskoling efter behov 

  • At der holdes fast i nogle tilbagevendende traditioner, f.eks. forårskoncert, motionsdag. 

  • At der arbejdes bevidst med god skole på alle årgange 

Faglighed 

  • At børnene tager medansvar for undervisningen ved at deltage aktivt og ved god forberedelse 

  • At ledelsen afsætter tid til uddannelse af medarbejder for at øge deres faglighed i det omfang det er muligt. 

  • At der arbejdes i fagteam/værkstedteam og årgangsteam hvor udvikling for det enkelte område sættes i fokus 

  • At der arbejdes både med det fag faglige og det kreative for alle klasser 

  • At forældre støtter deres barn i at være klar til skole/SFO dagen  

  • At SFO arbejder i maj perioden med at gøre børnene klar til skolen 

  • At de kreativ fag spiller en vigtig rolle undervisningen  

  • At medarbejderne følger godt med fagligt og pædagogisk 

Fælles for Lindevang er: 

  • At der på alle klassetrin arbejdes med cooperativ learning og læringsstile i forhold til børnenes behov. 

  • At vi har handleplaner for enkelte fagområder som dansk og matematik 

  • At der arbejdes med at binde teori og praksis sammen 

  • At der på årgangen og i SFO arbejdes bevidst med de faglige mål /budget mål som er udstukket af B&U 

  • At vi bruger specialundervisningen og tilpasser den til det enkelte barns behov 

Fællesskab 

  • At skolebestyrelsen aktivt deltage i at skabe rum for fællesskab blandt børn, forældre og medarbejder 

  • At medarbejder forsøger at skabe fællesskab på klasse, årgang eller spor for børnene.  

  • At forældre støtter barnet i at være en del af fællesskabet 

  • At medarbejderne viser medansvar og loyalitet over for de fælles beslutninger. 

  • At medarbejderne har medindflydelse på egen arbejdssituation 

Fælles for Lindevang er: 

  • At skole og SFO laver forskellige aktiviteter enten for alle årgang eller dele af en skolen 

  • At der foregår fælles traditioner for hele skolen, for SFO’en og indskoling, mellemtrin og udskoling 

  • At forældrene deltager aktivt i samarbejdet 

  • At vi afholder flexuger. 

Man kan læse i de enkelte klassers årsplan, hvordan der arbejdes med de overstående punkter.