Demokratisk børnesyn

På Lindevangskolen har vi et demokratisk og anerkendende børnesyn. Det betyder at elevernes oplevelser af at gå på skolen, er afgørende for det vi foretager os som skole. Vi tror på at børnenes synspunkter, er værd at lytte til, og at de skal inddrages i de forhold, der vedrører dem på skolen. Det er ikke alt hvad børnene ønsker for deres skoleliv, som skolen kan indfri. Men hvis skolen og børnene i fællesskab arbejder for at gøre Lindevangskolen til den bedst mulige skole at være barn på, så er vi kommet rigtig langt!

For at understøtte Lindevangskolens demokratiske børnesyn har vi i år oprettet et Demokratiråd, hvis opgave er at udvikle demokratiet yderligere på skole, sfo og klub, og ikke mindst sikrer, at de sager der bliver valgt under demokratiske processer, kommer hele vejen i mål. De sager som skolen ikke kan indfri inden for de rammer som skolen fungerer under, vil vi som skole til gengæld bakke eleverne op i ved at hjælpe dem med at tale deres sag ift dem der kan gøre en forskel.

Dbh

Gregers og Demokratirådet