Om Lindevangskolen

Lindevangskolen er fra tyverne og er bygget op om en stor aula. Mod aulaen er der balkoner i 2 etager, og her og i to symmetriske sidefløje ligger klasselokalerne.
Faglokaler er hovedsageligt placeret på 3. etage, men drenge- og pigeidræt har hver en sal i hovedbygningen.
Fysik og natur/teknik er totalrenoveret og er placeret i kælderen. Indskolingen og SFO er placeret i stueplan, i "udgravet" kælderplan og i en tilbygning mod øst, som er taget i brug i 2001.
En tilbygning (i daglig tale: ”Glashuset”) mod vest er på 1500 m2. og rummer 6.- 9. klasse samt PLC (skolebiblioteket).

Skolen er som helhed velholdt og fremtræder lys og indbydende.

Skolegården er stor og har en spændende legeplads for de yngste. Skolen har en stor sportsplads med kunstgræs, og var vi en multiidrætsbane i skolegården. Desuden er der skolehaver, hvor en del elever har mulighed for at så og høste.

Svømning for 4.-5. klasserne foregår i Flintholm Svømmehal eller i Damsøbadet.