Demkratirådsmøde 3. februar 2022

Referat af Demokratirådsmøde

Sted:                                   Lindevangskolen

Dato:                                   03.02.2022

1)                   Status på elevdemokrati-modellen. (Indsatser og status.)

1. Grønt flag/miljø. Drøftelse af formålet med indsatserne. Er det for at fremme ansvarlighed, af dannelsesgrunde eller for at gøre noget godt for miljøet/klimaet. Måske en blanding.

Vi overvejer mulighederne for at hver klasse har en uge pr. år, hvor de er ansvarlige for udeområderne. Der er dog brug for et fokus på såvel ude- som indeområderne.

Vi vender sagen med Grønt-Flag ansvarlige, og tænker mulighederne igennem.

1. Eleverne ønsker flere kreative fagdage.

Mulighederne drøftes mellem personale, tillids- og arbejdsmøljøgruppen og ledelsen. Efterfølgende skal det indskrives i ”Skoleplanen” (Skoleplanen er den officielle rammebeskrivelse for arbejdet på skolen det kommende skoleår.)

1. Legepatrulje – Det gode frikvarter

Arbejdsgruppen er i gang med opgaven.

1. Kortere skoledag.

Er i proces. Der fremlægges modeller på kommende skolebestyrelsesmøde – og herefter er det sandsynligt, at skolebestyrelsen træffer beslutning om hvorvidt det skal implementeres fra kommende skoleår.)

Eleverne italesætter, at der kunne være brug for en lektiecafé, hvis skoledagen bliver kortere og UUV bortfalde.

1. Fællesarealer i udskolingen.

Eleverne er meget glade for de nye omgivelser. Vi vil gerne prioritere færdiggørelsen af udskolingens grupperum, men hærværk på gangen er en kæmpe udfordring. Det har drænet skolens økonomi for ca. 70.000 kr. alene i januar 2022. Der arbejdes med gangråd etc. i forhold til opsyn og behandling af området.

1. Regnbuecafé

Er i proces. De første café-dage lægges torsdage eftermiddage og er forbeholdt elever fra 7. – 9. klasse

1. Mobbeudvalg.

Mangler status