Demokratirådsmøde 4. november 2021 - referat

Demokratiråd referat

Dagsorden:

1. Elevdemokrati. Forslag til kreative fagdage, hvordan gør vi?: Skal vi stille forslag/krav til næste fagfordeling? Skal vi have flere fagdage sammen pædagoger og lærere i løbet af året med kreativt fagligt indhold?

Legepatrulje: vil kontoret sikrer det?

Vi kom også ind på de kortere skoledage hvor vi har en udfordring omkring de elever der ikke kan få hjælp hjemme. Hvordan hjælper vi dem? Måske kan man lave lektiecafe samtidigt med skakklub/spilleklub.

X-gruppen hjælper elever men ikke de elever der har brug for faglige udfordringer.

Hvordan styrker vi den differentierede undervisning så den tilgodeser alle elever: Bedre og mere elevinddragelse.

1. Demokratiske aktiviteter på SFO og Klub:

Brainstorme: Klubben: Synlig postkasse med idé kasse/postkasse formidler idéer til. Projektarbejde omkring musical i samarbejde mellem skolen. Eleverne oplevede det som meget meningsfuldt. Man kan inddrage mange forskellige mennesker. Lucia udvidelse med teater/musik. Vi mangler at lave fællessamlinger. Hvis man interesserer sig for noget så er det ikke hårdt at gøre det.

Sfo: Børnene har brug for mere støtte

Nickolai (klub) og Martin (sfo) vender med deres personalegruppe. Desuden er der et arrangement julestykke for sfo som klub i december