Elevrådsmøde 27. september 2021

Referat

Elevrådsmøde mandag d. 27/9 - 2021

1. Talerummet: Hvilke sager gik igennem? Det blev 3.B for indskolingen. På torsdag tales om denne sag på Demokratirådet.

1. Pop-up fællesskabslege: 1.A Laura og Adam (Anders), 2.A Mie og Arthur (Kim), 3.A Carl og Selma (Sanne og Rolf) og 4.A Storm og Celia (Anne og Christian T). På torsdag kl. 10.00-10.30 mødes vi i grupperum 2 sal ude. Ugen efter torsdag kl 10.35 mødes B’erne: 1.B: Johanne og Wi (Eva), 2.B: Agnes og Benjamin (Nanna), 3.B: Anker og Audrina (Christian T og Rolf) 4.B: Alina og Asta (Sille og Denni)

1. Idé gruppe til det gode frikvarter: Esther 3.C, Anton 3.E, Celia 4.A og Alina 4.B

1. Klassemøde er: Man snakker om hvordan man har det i klassen og om der er noget man kan ændre på. Undrer sig over hvorfor folk har gjort noget. Forslag til pædagog… Vi holder et klassemøde. Den gode skolekammerat: En man kan spørge om de vil lege. Spørger om man er ok hvis man er faldet. En der er sjov og lidt mærkelig. En man møder på vejen der kan smile og sige hej. Der siger undskyld hvis man har gjort noget. Nogen der siger ja hvis du spørger om du vil være med. Nogen der hjælper hvis du er ked af det. En der er sød mod andre. En man deler interesser med. Hvis man er alene ude i frikvarteret og en anden spørger om man vil være med i legen. En ven der forstår den anden. Tegnegruppen laver tegninger af ”den gode skolekammerat” og skriver udsagn om hvordan en god skolekammerat er.