Elevrådsreferat 8. november 2019

Elevrådsmøde 8/11 2019
Det lille elevråd
Klasse-sager:
1.A: Toiletvagter - voksne er vagter ved toiletterne.
(2) 1.B.: Bedre til at samle skrald op - Elever er skralde patrulje, sige fra hvis nogen smider skrald, læreren oplyser om skrald (2)
1.C:%
1.D: %
1.E: Gynger: Gynger i skolegården (der bliver sagt som modargument at man ikke må have gynger på en skole eller rutchebaner) (0)
2.A: Gårdvagter: 7, 8 og 9 klasser kan melde sig (hvis de har lyst) til frivillige gårdvagter og der kan også være en oversigt over hvilke lærere der er gårdvagter som eleverne kan orienterer sig efter. (4)
2.B: %
2.C: Opgradere legepladsen: Bedre legeplads fx klatrerstativ, det kan være kedeligt for dem der ikke spiller fodbold/ man kunne placere den i den runde cirkel og man kunne lave en indsamlingsdag (3)
2.D: %
2.E: %
3.A: Wi-Fi: Flere routere fordi vi ikke har god nok forbindelse, derfor får vi ikke brugt computerne - løsning flere routere (10)
3.B: Flere vandposter på fodboldbanen: tit mangler drengene vand efter fodbold og så er de tørstige i undervisningen og det tager tid (5) 3.C: %
3.D: % 3.A lærer Joan!!!!
Det store elevråd Klasse-sager: Mellemtrin
4.c: %
4.e: Flere sløjd timer: Godt forslag at bruge sine hænder mere, men et problem i forhold at skære ned på fx dansk timer. Ikke flere sløjdtimer fordi det ikke er et karakterfag. Der er for mange timer i de boglige fag (0)
5.a: Bedre legeplads fordi de er for kedelige ”det er mere en skov end en legeplads”, der mangler fx et klatrestativ. Vi vil gerne lave en indsamling hvor børn og forældre kunne donere samt skolen kan også bruge nogle penge: kan godt genkende problemet. Ja til bedre legeplads, den er blevet dårligere nu. God ide med indsamling, men der er andre ting skolen kunne bruge penge på. Godt men planter men også (6) Oliver