Elevrådsreferat 17. marts

Kære alle

I dag holdte elevrådsmøde for mellemtrinnet og udskolingen, her følger et samlet referat.

Pia Vingaard (klubleder på Cassiopeia) fortalte om rådhusets ønske om at sætte fokus på klubtilbuddet. Det gøres ved at nogle af brugerne (eleverne) interviewes om deres oplevelser af at gå i klub, blandt andet fra melletrin og udskoling. Der skal bruges 2-3 elever fra elevrådet - de elever der ønsker at give et interview skriver til Martin senest i morgen kl. 13, så sender Martin navnene på de interesserede videre til Pia.

Spørgsmål til klasserne om at have undervisning bag en "skærm", blev formuleret på elevrådsmødet og skal tales om på mellemtrin og udskoling inden påske. Elevsvar fra klasser sendes til Martin

Mellemtrin spørgsmål:

1."Føler man sig utryg når man har kameraet tændt, eller hvorfor føles det relevant at have det slukket?"

2. "Hvornår har du mest brug for at kameraet er slukket?"

3. "Kan du lide at have kameraet tændt?"

Udskoling spørgsmål:

1. " Hvis du godt kan tale hvorfor gør du det så ikke?"

2. Hvad er forskellen på at lave online undervisning og "rigtig skole"?"

3. Føler du det er sværere at deltage i timerne igennem en skærm - hvis ja, hvorfor/?"

4. "Hvad synes du er den største udfordring ved online undervisning?"

Mvh. Martin og elevrådet