Elevrådsmøde 16 maj 2023

Elevrådsmøde tirsdag d. 16. maj 2023

1. Skolemad: 2.B har foreslået at vi får skolemad igen og afleveret et brev med ønsket og argumenter herfor. Som nævnt i forbindelse med sidste elevrådsmøde opfordres ledelsen til at give svar på denne slags forespørgsler fra indskolingen og i dette tilfælde til 2.B.
    Idéen opsummeret: Hvis man har en sag man synes er vigtig, drøfter vi den på elevrådsmødet for 1-4 klasse. Hvis sagen er vigtig at forfølge, tager man sagen op på klassemødet. Hvor mange synes det er en god idé? Hvilke argumenter er der for at indføre fx skolemad - giv 2-3 argumenter? Skriv det sammen til et brev og aflever det til kontoret. Opfodringen er herefter at ledelsen kommer forbi den pågældende klasse og giver et svar på om sagen kan lade sig gøre eller ej, og hvis den ikke kan hvilke forklaringer.

1. Skoleskak: I 2.D foreslår eleverne skoleskak. Mange elever har prøvet at spille skak og de har set i UltraNyt at man kan deltage
    Argumenter: være sammen med andre og møde nye mennesker. Man kan være god til skak og blive bedre.  Det er en konkurrence der ikke er et boldspil.
    Elevrådsforslag derudover: Lave en skakdag eller have skak som aktivitet i frikvarteret.

Vi ønsker at klasserne på deres næste klassemøde taler om følgende og giver en tilbagemelding til kontaktlærer Martin (MHJ):
  2. er det en god idé at tilmelde Lindevangskolen til skoleskak?
  3. er det en god idé hvis elevrådet arrangerer en skakdag?
  4. Hvis det er muligt, kunne det så være en god idé med skak som aktivitet i frikvarteret?

1. Nyt fra klasserne: Det er vigtigt at alle klasser holder klassemøder. Har en klasse en sag så tag den op på klassemødet og skriv til kontoret. Toiletterne er blevet bedre.

Når elevrødderne kommer rundt til klasserne for at minde om at der er elevrådsmøde så er det vigtigt at de voksne ikke vrisser af elevrødderne. Elevrødderne oplever også at der er nogle virkelig søde voksne når de banker på.

1. Leg: vi sluttede af med en bang-leg

Referent: Martin