Skolebestyrelsesmøde
Dagsorden d. 23. april 2025.
17.00 – 19.30 i Personalecaféen – OBS. Temamøde derfor 2½ time!
**************************************************************************
Deltagende med stemmeret:
Freja Stevenson
Henriette Petersen
Ann-Sofie Rosted
Susan Frandsen
Nis Madsen
Kristine Lyholm
Sophie Løhr
Markos Papadopoulos/Elevrådsformand
Theo Manel Lund/Elevrådsnæstformand
Betina Vestergaard/Personalerep.
Sanne Andersen/Personalerep.
Deltagende uden stemmeret:
Helle Frederiksen
Pia Vingaard
Lis Johansen/Ordstyrer
Gregers Lau Hansen/Referent
Gæst/er:
Ved pkt. 2: Michael Christensen
Ved pkt. 3: Lis Zacho
**************************************************************************
Pkt. 1. Godkendelse af dagsorden
Art: Godkendelse
Ansvarlig: GH
Tid: 5 min.
Referat:
**************************************************************************
Pkt. 2. Regnskab
Uddybning af regnskab 2024 – herunder balance i de tre afdelinger og overførsler mellem disse.
Art: Info
Tid: 10 min.
Bilag: Fremsendes
Referat:
**************************************************************************
Pkt. 3. Digital dannelse og skærmpolitik
Art: Oplæg og drøftelse
Ansvarlig: Lis Zacho
Freja Stevenson
Tid: 80 min.
Referat:
**************************************************************************
Pkt. 4. Tilsyn – Skolebestyrelsens håndtering af tilsynsforpligtelsen
Hvordan arbejdes med denne opgave?
Art: Drøftelse
Ansvarlig: Freja og Susan
Tid: 15 min.
Referat:
Drøftelsen/tilsynet kan tage udgangspunkt i de punkter, der er beskrevet i noten på sidste side af denne dagsorden.
**************************************************************************
Pkt. 5. Ressourcetildeling og styringsværktøj ift. specialklasserækken
Art: Info
Ansvarlig: Helle og Lis
Tid: 10 min.
Referat:
**************************************************************************
Pkt. 6. Information fra:
Forældre, personale, elever og ledelse.
Art: Information
Ansvarlig: Alle
Tid: 20 min.
Referat:
**************************************************************************
Pkt. 7. Evt.
Art:
Ansvarlig:
Tid: 5 min.
Referat:
**************************************************************************
Bilag:
Punkter til kommende møde:
Note:
Skolebestyrelsens tilsynsforpligtelse omfatter alle skolens afdelinger, herunder SFO og klubtilbud. Tilsynsopgaven består primært af følgende elementer:
- Overordnet pædagogisk tilsyn
- Sikre, at SFO og klub lever op til de pædagogiske mål og værdier, som er fastsat i skolens principper.
- Vurdere, om lærings- og trivselsmiljøet er i overensstemmelse med skolens overordnede pædagogiske retning.
- Økonomisk tilsyn
- Sikre, at ressourcerne anvendes hensigtsmæssigt, og at budgettet for SFO og klub er i overensstemmelse med skolens samlede økonomi.
- Føre tilsyn med, at forældrebetaling og kommunale tilskud håndteres korrekt.
- Personale og arbejdsmiljø
- Overvåge, at personalenormering og -kompetencer er tilstrækkelige og i overensstemmelse med gældende retningslinjer.
- Sikre, at arbejdsmiljøet for personalet er forsvarligt og understøtter deres arbejde med børnene.
- Kvalitet og evaluering
- Drøfte evalueringer af SFO’ens og klubbens tilbud og udvikling.
- Indhente og tage stilling til tilbagemeldinger fra forældre og børn om kvaliteten af tilbuddene.
- Sikkerhed og trivsel
- Sikre, at børnene har et trygt og stimulerende miljø.
- Påse, at der er passende procedurer for håndtering af mobning, konflikter og andre trivselsudfordringer.
Tilsynet udføres primært gennem dialog med ledelsen, evaluering af skriftlige rapporter og eventuelle besøg i afdelingerne. Skolebestyrelsen har dog ikke ansvar for den daglige drift, men skal sikre, at ledelsen udfører opgaven i overensstemmelse med lovgivningen og skolens værdier.