Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

25-04-23 Dagsorden

Skolebestyrelsesmøde

Dagsorden d. 23. april 2025.

 

17.00 – 19.30 i Personalecaféen – OBS. Temamøde derfor 2½ time!

 

**************************************************************************

 

Deltagende med stemmeret:

                                                                                       

Freja Stevenson                                                                                                                   

Henriette Petersen                                                                   

Ann-Sofie Rosted                                                                                                               

Susan Frandsen

Nis Madsen

Kristine Lyholm                                                                                            

Sophie Løhr

 

Markos Papadopoulos/Elevrådsformand

Theo Manel Lund/Elevrådsnæstformand                                                                           

 

Betina Vestergaard/Personalerep.                                                                  

Sanne Andersen/Personalerep.                                                 

 

                                

Deltagende uden stemmeret:

 

            Helle Frederiksen                                                           

Pia Vingaard                                                                                                                                                                                                                                    

Lis Johansen/Ordstyrer                                                            

Gregers Lau Hansen/Referent                                                                                             

 

Gæst/er:

                                            

                      Ved pkt. 2:                          Michael Christensen

                      Ved pkt. 3:                          Lis Zacho

 

**************************************************************************

 

Pkt. 1.                                 Godkendelse af dagsorden

 

Art:                                     Godkendelse

Ansvarlig:     GH

Tid:                                     5 min.

 

Referat:         

                  

**************************************************************************

 

Pkt. 2.                                 Regnskab

 

                                            Uddybning af regnskab 2024 – herunder balance i de tre afdelinger og overførsler mellem disse.

 

Art:                                     Info

Tid:                                     10 min.

 

Bilag:                                  Fremsendes

 

Referat:         

**************************************************************************

                      

Pkt. 3.                                 Digital dannelse og skærmpolitik

 

Art:                                     Oplæg og drøftelse

Ansvarlig:     Lis Zacho

                                            Freja Stevenson

 

Tid:                                     80 min.

 

Bilag:                                  https://dagsordener.frederiksberg.dk/vis?Referat-Undervisningsudvalget--2022-25-d.25-11-2024-kl.20.30&id=2e989638-41fa-47cd-9f7a-28800152a58c

 

Referat:         

**************************************************************************

 

Pkt. 4.                                 Tilsyn – Skolebestyrelsens håndtering af tilsynsforpligtelsen

 

                                            Hvordan arbejdes med denne opgave?

                                                                                                                                                         

Art:                                     Drøftelse

Ansvarlig:     Freja og Susan

Tid:                                     15 min.

                                            

Referat:                               

 

Drøftelsen/tilsynet kan tage udgangspunkt i de punkter, der er beskrevet i noten på sidste side af denne dagsorden.

 

**************************************************************************

 

Pkt. 5.                                 Ressourcetildeling og styringsværktøj ift. specialklasserækken

 

Art:                                     Info

Ansvarlig:     Helle og Lis

Tid:                                     10 min.

 

Referat:         

**************************************************************************

 

Pkt. 6.                                 Information fra:

                      

                                            Forældre, personale, elever og ledelse.

                                            

Art:                                     Information

Ansvarlig:     Alle

Tid:                                     20 min.

 

Referat:         

 

**************************************************************************

 

Pkt. 7.                                 Evt.

                                            

Art:                                     

Ansvarlig:     

Tid:                                     5 min.

 

Referat:          

**************************************************************************

Bilag:

 

Punkter til kommende møde:

 

Note:

 

Skolebestyrelsens tilsynsforpligtelse omfatter alle skolens afdelinger, herunder SFO og klubtilbud. Tilsynsopgaven består primært af følgende elementer:

  1. Overordnet pædagogisk tilsyn

    • Sikre, at SFO og klub lever op til de pædagogiske mål og værdier, som er fastsat i skolens principper.

    • Vurdere, om lærings- og trivselsmiljøet er i overensstemmelse med skolens overordnede pædagogiske retning.

  2. Økonomisk tilsyn

    • Sikre, at ressourcerne anvendes hensigtsmæssigt, og at budgettet for SFO og klub er i overensstemmelse med skolens samlede økonomi.

    • Føre tilsyn med, at forældrebetaling og kommunale tilskud håndteres korrekt.

  3. Personale og arbejdsmiljø

    • Overvåge, at personalenormering og -kompetencer er tilstrækkelige og i overensstemmelse med gældende retningslinjer.

    • Sikre, at arbejdsmiljøet for personalet er forsvarligt og understøtter deres arbejde med børnene.

  4. Kvalitet og evaluering

    • Drøfte evalueringer af SFO’ens og klubbens tilbud og udvikling.

    • Indhente og tage stilling til tilbagemeldinger fra forældre og børn om kvaliteten af tilbuddene.

  5. Sikkerhed og trivsel

    • Sikre, at børnene har et trygt og stimulerende miljø.

    • Påse, at der er passende procedurer for håndtering af mobning, konflikter og andre trivselsudfordringer.

Tilsynet udføres primært gennem dialog med ledelsen, evaluering af skriftlige rapporter og eventuelle besøg i afdelingerne. Skolebestyrelsen har dog ikke ansvar for den daglige drift, men skal sikre, at ledelsen udfører opgaven i overensstemmelse med lovgivningen og skolens værdier.